Karauli - Reisverslag uit Benares, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu Karauli - Reisverslag uit Benares, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu

Karauli

Door: Wilma\Peter

Blijf op de hoogte en volg Wilhen Peth

20 Februari 2014 | India, Benares

Op naar Karauli maandag 17-02-2014
We zouden vandaag om 7.00 yyr opstaan , maar we werden door de wake-up call al om even voor 1/2 zeven wakker gebeld . Men had zich echter vergist in het kamernummer. Ze moesten die naast ons hebben. Maar omdat we nu toch al wakker waren zijn we gelijk gaan douchen en aankleden.Vandaag gaan we naar Karauli.Om 9.00 uur stonden we met onze bagage in de lobby en namen we afscheid van Asif, de local-manager.Gids Lalit begeleidt ons nog tot aan Fathpur Sikri,wat ongeveer op 1 uur rijden van Agra ligt.Fatehpur Sikri is in de 16e eeuw gebouwd door Akbar de Grote , een mongool.Deze stad werd alweer na 14 jaar verlaten bij gebrek aan drinkwater.De stad bestaat uit diverse paleizen, die voor zijn 4 vrouwen waren gebouwd.het waren een moslima ,een christen, een hindoe en een boedhistische vrouw.De moslima baarde zonen voroor hem en kreeg het grootste paleis en de anderen baarden alleen maar dochters.Enorme muren omringen het geheel om vijandige aanvallen af te slaan en de stad beslaat vele vierkante kms.De paleizen zijn opgebouwd uit rood zandsteen.Wij vinden het niet echt erg mooi. Voordat we verder trokken naar Karauli, hebben we Lalit gedag gezegd.volgens het programma zou de rit 3 uur duren. Om 13.00 uur sropte Rakish(chauffeur) om te lunchen. Na een uurtje zijnwe verder gereden en zagen onderweg veel dromedaris karren. Opeens kwamen we bij een wegomlegging en moesten een heel stuk over hobbelweggetjes,zandwegen en klinkertjes en kuilen. We waren blij .dat we weer op de gewone weg terecht kwamen.Rond 1/4 voor 4 kwamen we in Karauli aan.We slapen nu heel koninklijk,want dit hotel,dat is gebouwd in 1938, was van de Maharadja Ganeh Pal Deo Bhadur. We bivakeren dus in een paleis met 45 kamers. We werden verwelkomd door iemand in de lokale klederdracht en kregen een rode stip op ons voorhoofd,tussen de wenkbrauwen met daarop 2 rijstkorrels. We hebben enorme slaapkamers van 7x6 meter.Naast de slaapkamer is een zitkamer met schrijftafel en koelkast, een badkamer met een soort zitbad, opgetrokken uit tegels van zo'n 50 cm hoog en nog een aparte toilet ruimte met urinoir en w.c.Hennie en Theo hebben een moderne douche ruimte met inloopdouche,w.c en wastafel en ook zo'n enorme slaapkamer.Terwijl ik zit te schrijven valt ineens het licht uit. 1van onze "lakeien" heeft het agregaat weer aangezet. in de mooie binnentuin hebben we nog wat gedronken .De baas ,die ons begroette, wilde ons de rest van de tuin laten zien,maar we waren zo gaar ,dat we dat afgewimpeld hebben.Om 19.30 uur kunnen we dineren. Na het diner hebben we op de kamer van Hennie en Theo een paar potjes rummikub gespeeld en daarna lekker gaan slapen.op de slaapkamer was het behoorlijk fris ,dus hebben we de straalkachel, die er staat maar aangezet en later verplaatst naar de douche ,zodat het daar 's morgens lekker behaaglijk zou zijn