India ontdekken - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu India ontdekken - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu

India ontdekken

Door: Peter/Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilhen Peth

08 Februari 2014 | India, New Delhi

Vrijdag 7-2.
Onze wekker liep om 5.25 uur af. Zo even snel onder de douche en aankleden. Nadat hij zich geschoren had, konden die spullen ook nog inde koffer en gingen ze op slot. Ondertussen , dat Peter onder de douche stond, kon ik nog snel de laatste droge was opvouwen en in de kast leggen. daarna even snel ontbijten. Het brood had ik gisteravond al klaar gemaakt. Peter had niet veel trek en na 1 hap , hebben we zijn boterham ingepakt ,zodat hij hem op Schiphol op kon eten. Daarna heeft Peter de koffers vast in de auto gezet. zoon Peter kwam om 6.40 uur en we konden op naar Heteren. Hennie en Theo waren ook al klaar voor de start ,dus op naar Schiphol. Echter , voordat we de A 12 op konden, stonden we al in de file.er was een ongeluk gebeurt tussen Oosterbeek en Wageningen. Dus besloten we maar binnendoor naar Ede te rijden en dan alsnog de A 12 te nemen. Onderweg begon het ook nog te regenen, maar we kwamen keurig op tijd op Schiphol aan. We konden de grote koffers afgeven en daarna zijn we met zijn vijven koffie/thee gaan drinken. Het vliegtuig zou eerder vertrekken , niet om 13.15 uur maar om 12.55 uur. Helaas waren de controles verscherpt en uiteindelijk vertrok het pas om 13.50 uur.Die verscherpte controles waren i.v.m de winterspelen. De vlucht verliep goed met soms wat turbulentie vlakbij New Delhi. Omdat we "s morgens vroeg ontbeten
hadden, hadden we in het vliegtuig erge trek en we kregen pas om 15.15 uur wat te eten. We kwamen Nederlandse tijd rond half/kwart voor elf in het hotel aan. De Indiaase tijd was dus rond 03.00 uur in de nacht. Voordat we in bed lagen was het bij vieren. We hebben een prachtige kamer met een kingsize bed , waarin je elkaar moet zoeken.
Even voor de goede orde: ook hier krijg je iedere keer als je een hotel binnengaat een controle met een scan bij de deur met bewakers. Deze mensen zijn trouwens prachtig uitgedost in speciale outfit, wat ook nog wel per dag wisselt.

Zaterdag 08-02.
We hadden met de manager van de reisorganisatie afgesproken om elkaar om 11.00 uur in de hal van het hotel te ontmoeten om wat zaken te bespreken. Dus we stonden om 9.00 uur op om rond 10.00 uur te ontbijten. Om 11.00 uur was de bespreking, die gladjes verliep en
daarna konden we met de gids en de chauffeur op pad om Delhi onveilig te maken. Er was een 1/2 dagtour op ons programma. Mensenkinderen , wat is het verkeer hier chaotisch. We dachten dat China erg was, maar dit slaat echt alles. Het is soms echt lachen , vooral als die tuktuks links en rechts voor je uit schieten en oversteken. We kwamen zowel langs krotten als luxe stulpen, zoals het Presidentiele paleis. De gids liet ons raden , hoeveel kamers dat had. we zaten er allemaal ver naast. Het waren er maar liefst 365, voor iedere dag van het jaar een andere. Ook kwamen we langs ik weet niet hoeveel ambassades. Zo kon je zien dat die van de V.S het zwaarst beveiligd was. Zo zijn we bij verschillende oude en gerestaureerde gebouwen geweest, waar veel oude graftombes waren, zoals de Qutab Minar en Humayuns tombe. Het waren vroeger moskeeen met prachtige parken erbij, waar we door heen liepen. Het zou volgens zeggen een rustig dagje worden, nou ja we hebben toch nog veel gelopen. Tussendoor hebben we rond 3.00 uur nog van overheerlijke lunch genoten. Voordat we terug gingen naar het hotel nog "even' een simkaart halen voor de telefoon. Dat hadden we gedacht ,dat was dus niet "even " . Ook hier moesten een hele rits vragen beantwoord worden. Het leek of je een visum aan het aanvragen was. Dus je naam, adres, woonplaats, je telefoonnummer,de naam van je vader een kopie van je paspoort en tot slot nog even een foto maken. hoe simpel kan het zijn.Nog een fles limonade gekocht daar, maar van de prijs kreeg je zowat een hartverzakking. maar als het goed is kunnen we zondag weer bellen, etc., als je tenminste bij het activeren eerst weer een hele rits vragen goed hebt beantwoord. Vanavond hebben we hier in het hotel chinees gegeten. Het was heerlijk, alleen niet echt op zijn chinees. Als toetje had Hennie iets met cocos en wij, Peter en ik, fruit met berrie saus. kwamen ze daar aanzetten met een grote schaal ijs en daarop diverse soorten fruit, zoals appel, kiwi, druiven, pruimen , ananas en 3 schaaltjes met verschillende sausjes, zoals sinaasappel, cranberry en chocolade. Er kwam heel veel rook , dus een soort nevel onder uit die schaal vandaan, waarschijnlijk gebruikten ze een nevelmaker hiervoor. Tussen het fruit stonden 2 tulpenbladeren ter versiering. Het smaakte verrukkelijk. Daarna was het tijd om naar de kamers te gaan

• 08 Februari 2014 - 19:50

MaNiRe:

Zo te lezen was het niet echt een rustig dagje. Maar het is goed te weten dat jullie in elk geval gezond zijn aangekomen. En voor wat betreft dat ijs: Ik neem aan dat jullie daar geen problemen mee hadden...

• 08 Februari 2014 - 20:21

Anny:

1 dag daar en nu al genieten,ga zo door en we lezen het wel weer.
    gr Anny

• 09 Februari 2014 - 01:46

Patrick & Aukje:

Fijn te weten dat jullie veilig zijn aangekomen!
    Jullie waren vrijdagochtend net te vroeg weg (of wij iets te laat) want we wilden jullie nog even uitzwaaien maar we zagen jullie al rijden... 2 minuten te laat helaas!
    We wensen jullie een hele fijne tijd daar, en we kijken uit naar de volgende verslagen!
    Liefs en een kus van ons.

• 09 Februari 2014 - 09:06

Bert Dibbets:

Hallo wereldreizigers,
    De eerste dag van het schaatsen bij de heren op de 5 km is goed begonnen. Clean sweap. Goud zilver en brons. Kramer Blokhuysen en Bergsma. De extra vertraging op Schiphol komt denk ik omdat vrijdag ik dacht een Kroaat geprobeerd heeft een vliegtuig te kapen en naar Sotsji te vliegen.
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en al zo genieten. Dat ijs is toch geen probleem dacht ik.
    Dat is hier ook zo naam, adres, identiteitskaart, e-mail adres maar niet de rest van je familie. Maar het is daar natuurlijk wel veel "gevaarlijker" dan hier. Geniet maar lekker.

• 09 Februari 2014 - 10:47

Marga:

Goed dat de reis goed verlopen is en nu maar genieten zou ik zeggen.
    Veel plezier, gauw weer hier..
    Groet
    Marga en Martin en ook moeder.

• 10 Februari 2014 - 10:41

Adri:

Wat een andere wereld waar jullie in zitten maar
    Geniet er van heerlijk van,