Van Karauli naar Rathambhore - Reisverslag uit Benares, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu Van Karauli naar Rathambhore - Reisverslag uit Benares, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu

Van Karauli naar Rathambhore

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Wilhen Peth

20 Februari 2014 | India, Benares

Van Karauli naar Rathambore National Park Woensdag 19-02-2014.
Vanochtend waren we om 7.15 uur wakker Na de gebruikelijke ochtendrituelen, hebben we de koffers ingepakt.We zouden om 8.30 uur ontbijten,maar omdat we zo vroeg waren , zijn we zelf de tuin maar eens gaan bekijken. Er waren vele soorten vogels en veel pauwen. In een hok bij de keuken ,zaten 6 witte konijnen. via een trap aan de buitenkant ,kwamen we bij een ander gedeelte met kamers. Daar stond een draagstoel.We hebben hem maar niet uitgeprobeerd. Na het ontbijt moest de rekening betaald worden, maar we hadden niet genoeg cash,pinnen kan hier niet, dus gingen de heren met Rakish naar de bank. Ondertussen werden de koffers opgehaald en later in het busje gezet. na de rekening te hebben voldaan gingen we op pad naar Rathambore National Park bij het plaatsje Sawai Madhopur.Het was voor Indiaase begrippen een redelijk tot goede weg.Onderweg kwamen we bij een tolweg en toen Rakish wilde betalen ontstond er een discussie over de hoogte van het tolgeld. De heren van het tolhuisje wilden duidelijk teveel berekenen en daar was Rakish het niet mee eens en uiteindelijk haalden de mannen bakzeil.Na 3 uur rijden ,kwamen we bij het park aan.Er stond iemand klaar met handdoekjes om je wat te verfrissen en kregen we ook hier een rode stip tussen de wenkbrauwen en een glas frisdrank ter verwelkoming.De manager vertelde ons ,dta we in tent 1 en 2 zouden verblijven. Nadat we ingecheckt hadden ,kregen we een rondleiding met uitleg over het terrein.in de tuin is er een plek voor kampvuur en het luisteren van muziek en een grote schommelbank. In een van de vijvers huist een krokodil, die regelmatig ook naar de andere vijvers gaat.Tevens is er een zwembad en spa voor de liefhebbers en je kunt je laten masseren door een leuk ogende dame. Hebben wij niet gedaan hoor.Het safari-resort ligt net buiten Rathambore N.P. en is opgezet door Usha en Goverdhan Sing Rathore en Pritam Singh.Goverdhan is een zoon van Fateh Singh Rathore een vooraanstaand tijger-expert, die het park heeft opgezet, als tijgerreservaat.Het is hier echt schitterend , zowel de omgeving als de rust ,want het ligt een heel stuk van het dorp en de wegen.Nu willen we naar onze tenten, die op houten platformen staan en voorzien zijn van verwarming. Je stapt zo van buiten de slaapkamer in met een 2-persoonsbed, een kledingrek, een kleine schrijftafel en een kluisje. Als door een voorhang verder gaat, komje in de badkamer met 2 wastafels en een douche , gemaakt van bamboe. Nadat alles op zijn plek stond/lag/hing,zijn we gaan lunchenmet Indiaase erwtensoep, sperciebonen,vrij stug om te eten,en wortelsalade. Hier heeft men alleen een vegetarisch menu. Het toetje bestond uit dadelcake,die lekker smaakte.Na de lunch gingen wemet de lokale manager naar hetb fort in het Nationale park.Om in het fort te komen ,moesten we ca. 300 treden beklimmen en diverse poorten door. boven gekomen ,hadden we een prachtig uitzicht iop de omgeving.in het fort was ook een moslimtombe.Over een zeer hobbelig wandelpad met vele rotsen en keien ,kwamen we bij de tempel.Onderweg nomhoog,zagen we nog iets merkwaardigs.Er lag een man op zijn buik met 6 kokosnoten bij zich .Eerst lagen ze bij zijn voeten en dan pakte hij er 1 op ,ging op zijn buik liggen en legde hem voor zich. dit herhaalde hij iedere keer met alle kokosnoten en op die manier legde hij dan de hele weg van beneden tot boven aan de tempel af. Dit was om de goden een gunst te vragen en hij deed daar bijna de hele dag over.We zijn even de tempel ingegaan ,maar dat moet met blote voeten en er lag daar zoveel zaad , wat de mensen aan de god offeren ,dat je binnen de kortste keren een flinke pijn in de voeten kreeg. Na dat bezoek moesten het hele eind weer naar beneden.Na het diner zijn we dit keer vroeg naar bed gegaan,want om 6.00 uur zouden we gewekt worden, er is hier geen telefoon in de tent, met thee. Wat een verrassing was het ,dat er in onze bedden een lekkere warme kruik was gelegd en dat was fijn ,want buiten was het intussen flink afgekoeld

• 20 Februari 2014 - 18:30

Peter:

zo te lezen zien jullie wel behoorlijk veel van de plaatsen die jullie bezoeken. ook aan het aantal wandel kilometers is niet gering maar goed dat peter zijn stokken bij zich heeft. toch wel weer even wennen slapen in een tent met een goed beveiliging ( de krokodil ).. jullie hebben al aardig wat gezien en zijn pas op de helft. nog veel ondekkings plezier gewenst uit een medailles rijk land. de teller staat op 22 en ze zijn nog niet klaar.

• 20 Februari 2014 - 21:35

Marielle:

Wauw! Dit lijkt mij wel een verademing na alle drukte in de steden. Geniet er van! Maar pas op voor de tijgers.

• 23 Februari 2014 - 13:22

Jaap En Ria:

Hoi lieve vrienden,

Wat een geweldige mooie reis en goede verslagen. We genieten ervan.
    Veel indrukken voor jullie. Veel plezier verder dan hebben wij veel leesplezier.
    Groetjes uit Nederland. alaaaaaf