Van Ranthanbhore naar Jaipur - Reisverslag uit Benares, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu Van Ranthanbhore naar Jaipur - Reisverslag uit Benares, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu

Van Ranthanbhore naar Jaipur

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Wilhen Peth

24 Februari 2014 | India, Benares

Van Ranthambore N.P. naar Jaipur vrijdag 21-02-2014.
We waren al om 6.30 uur wakker en het was geen wonder ,dat Peter wel uitgeslapen was.Hij voelde zich ook stukken beter .Heerlijk even onder de douche en al het stof van de vorige dag er afspoelen en uit je haren wassen.ondertussen begon het weer flink te waaien en ook te regenen.Er werd weer lekker thee gebracht en de bedienden ,brachten ook paraplu's,zodat we droog naar het ontbijt konden lopen.Voordat we deden,hebben we de koffers vast ingepakt. De thee werd iedere keer keurig op een blad gebracht en op het theepotje zat een kleurige theemuts. de heren trokken beiden een witte badjas/ochtendjas aan en zetten de theemutsen op hun hoofd en vouwden hun handen vroom voor de borst. Voor de katholieken onder ons , de theemuts leek op een bonet. Natuurlijk moest hiervan een foto worden gemaakt.De handen vouwen ,als je iemand ontmoet ,is in India een welkomstgroet.Het was ook beginnen te onweren,maar dat ging snel weer over.Na het ontbijt ,gauw de koffers in de bus en we kunnen vertrekken naar Jaipur.Jaipur is de hoofdstad van Rajasthan.Het wprd ook de roze stad genoemd.,omdat deze kleur in 1883 ter gelegenheid van het bezoek vanPrins Albert werd aangebrachtop de gebouwen in het oude centrum.Onderweg waren de wegen in de dorpen vanwege het slechte onderhoud en de regen soms erbarmelijk slecht, terwijl erbuiten de weg redelijk goed was.Tijdens de rit ,zijn we even gestopt om wat te drinken. bij 3en kwamen we in het hotel aanen konden we inchecken.Terwijl de koffers gebracht werden ,legde de hotelbediende de airco uit.Even later ging de telefoon en werd er gemeld,dat de local-agent er was en op ons wachtte in de lobby..na een kort gwesprek met hem, we hadden nu wel erge trek,gingen we naar het restaurant. Het was ondertussen al 1/2 vier.Toen we net terug waren op onze kamer .ging de bel(klinkt als een vogeltje) en daar stond een hotelbediende met een practig versierde taart met kaarsjes en een doosje lucifers ,voor onze neus.Ook bij Hennie en theo was dat het geval.Dit was een verrassing van het Indiase reisbureau.Hiervan hebben we uiteraard ook een paar fot's gemaakt. Daarna zijn we nog even een stukje langs het gaan lopen. in dat meer ligt een verzonken paleis. Dineren hoeven we niet ,we hebben wel genoeg aan de taart,zeker nu we zo laat nog geluncht hebben.