Dhamli - Reisverslag uit Jaipur, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu Dhamli - Reisverslag uit Jaipur, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu

Dhamli

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Wilhen Peth

02 Maart 2014 | India, Jaipur

Dhamli Donderdag 27-02-2014.
Om 9 uur gingen we ontbijten. Hennie voelde zich niet zo lekker en is terug naar bed gegaan. Peter, Theo en ik zijn nog een stukje door het dorp gelopen.Er waren een heleboel honden en sommigen waren een beetje agressief en we wilden geen risico lopen ,dus toen zijn we maar weer een andere kant opgelopen.Er waren een aantal kinderen,die ons herkenden en enthousiast begonnen te zwaaien.Ook kwamen we onze chauffeur Rakish nog tegen,die samen met Pikki,de chauffeur van de Belgen aan de wandel was.We hebben toen maar gelijk afgesproken hoe laat we de volgende dag zouden vertrekken.toen we weer in het hotel waren,heb ik nog wat ondergoed en sokken gewassen en boven op het hotel in een verscholen hoekje waar wat waslijnen waren, opgehangen.Toen was het alweer lunchtijd.Ondertussen had Peter de verslagen zitten typen, maar op de site zetten is niet mogelijk ,want er is geen internet.Om 4 uur moesten we dan weer klaarstaan,want we zouden met Inder met de jeepnaar een boerderij gaan,waar ook een waterbron is.je kunt wel merken dat Inder de baas ,want hij bepaalt hoe laat je vertrekt en dat werd dus 1/2 vijf.Ook Margareth,Meggie en hun chauffeur gingen mee. Na een zeer hobbelige weg en ik weet niet hoeveel bochten en passeren van koeien,geiten en honden,kwamen we daar aan.Onderweg waren er ook nog 2 knapen achter op de jeep geklommen en 1 daarvan mocht ons daar rondleiden.Bij aankomst liet Inder zich eerst een beker water brengen.. De jongen wees ons tijdens de rondleing op verschillende gewassen,zoals mosterdzaad,rettich,komijn,mint , etc. De rettich word aan de koeien gegeven.uiteindelijk kwamen we bij de waterpur. die is echt heel erg diep, wel zo'n dikke 90 meter en daarbij is een electrische pomp aangebracht. die het water oppompt om het land te besproeien.Bij terugkomst bij de boerderij.lag Inder lekker lui op een bed en kregen wij stoelen aangeboden.hij gaf een bevel , dat er voor ons thee gemaakt moest worden.Margareth zei dat er mintthee gezet moest worden,maar Inder besliste anders en dat gebeurde dan ook.Zijn wil is hier wet.We hebben de thee niet opgedronken ,maar stiekum in het rulle zand gegoten,want het zag er uit als inktzwarte koffie.Ook probeerde hij ons nog wat opium aan te smeren,want dat is volgens hem een goed medicijn,maar we hebben vriendelijk bedankt.Die avond was er een soort ceremonie in het dorp bij de tempel. Er klonk keiharde muziek.In het donker zijn we er heen gelopen. Je hoefde enkel maar op het geluid af te gaan.Bij de tempel,gewijd aan Shiva, komen vooral jong vrouwen en meisjes. zij bidden om een goede echtgenoot of dat hun man lang mag blijven leven. ze hebben vaak eten bij zichen bieden dat aan Shiva aan.Een priester neemt de gaven aan. Er staan ontieglijk veel wierookstokjes te branden.Daarna lopen ze om het beeld van Shiva heen.De ceremonie begon om 's avonds om 7 uur en zou tot 12 uur duren,maar lang na twaalven ging de muziek door.Bij terugkomdt in het hotel,was het diner klaar en later gingen we bij het kampvuur zitten,dat Inder had aangestoken.