Van Lawa naar Udaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu Van Lawa naar Udaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu

Van Lawa naar Udaipur

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Wilhen Peth

03 Maart 2014 | India, Jaipur

Van Lawa naar Udaipur 01-03-2014.
Gisteren zouden we allbei eens lekker een ligbad nemen,maar toen Peter was geweest ,bleek er geen warm water meer te zijn.dus voor mij ging het even over. 's Morgens bij het ontbijt hoorden we ,dat per ongeluk de knop voor het warme water omgezet was. Waarvoor duizend maal excuus.We werden tijdens het ontbijt weer met alle luxe omringd .zowel qua bediening als hoeveelheid en keuze.Eerst fruit,dan een warm hapje en daaarna geroosterd brood met een dubbel gebakken ei,sap,thee of koffie en als toetje een crepe, die overheerlijk was.Zo kunnen we met een goed gevulde maag aan de treinreis met de lokale trein beginnen. We werden eerst met een jeep door de baas van het hotel naar het staion gebracht.Er ging tijdens de rir iemand van het fort mee .hij koos voor ons een van de laatste wagons.Je moet je voorstellen: in de wagons zijn houten banken, er zitten geen ruiten in ,maar wel tralies in de kozijnen. De lokale bevolking zat in een ander gedeelte van de coupe en de kinderen wilden uiteraard weer graag op de foto. Zij waren op weg naar een bruiloft,vertelde onze begeleider. De trein rijdt niet zo snel,zodat je onderweg de dorpjes en steenfabriekjes goed kunt bekijken. Ook zie je hier in de omgeving veel marmer-en granietgroeves ,waar enorme brokken van wel uitgehakt worden,die met kranen op vrachtwagens gehesen worden. EEn vrachtwagen vervoert zo'n 3 tot 4 ton aan dat spul.En verder is het landschap heuvelachtig .Na een paar stops,soms in de middel of nowhere, kwam er een oude Indier bij ons zitten. hij was van een hogere klasse/kaste.Vanuit de trein zie je de regenwouden en heel veel cactussen staan en er leven hier jakhalzen,antilopen,panters,jaguars en heel veel verschillende vogels.Toen we de trein verlieten,zagen we pas dat in de laatste wagon de conducteur zat om de kaartjes te controleren..De jeep stond alweer klaar en de man vroeg of wij een tempel wilden bekijken of de jungle in wilden.We kozen voor de jungle,want tempels hebben we al zo vaak gezien nu.hij reed een heel steil pad op in de 4-wheel drive naar de Oravalli Hills.op een gegeven moment stopte hij om de omgeving goed te kunnen bekijken en daarbij voorzag hij ons van een flesje limonade.Je kon erg ver wegkijken,omdat we zo hoog waren ehn het was er doodstil op de vogels na,die hier goed te horen zijn.We hebben verscheidene foto's gemaakt.hierna reden we weer terug naar fort en net voordat we de oprit zouden opgaan,zgen we veel vrouwen bij een huis zitten.Bij navraag bleek dat er een oude man was overleden en dan komen de vrouwen bij elkaar om te rouwen. om 12.30 uur hebben we geluncht en daarna zijn we naar Udaipur vertrokkren. Volgens zeggen is het de mooiste stad van India en ligt in de Oravalli Ranges van de staat Rajastan,omringd door bergen en aan de rand van 3 meren.De smalle lanen lopen slingerend door de stad.We deden er 21/2 uur over om Udaipur te bereiken.Onderweg hadden we 2 hachelijke momenten,waarop het leek alsof we aanrijding zouden krijgen,maar Rakish redde zich er prima uit. hij was wel kwaad op de chauffeurs van de tegemoetkomende auto's.Het hotel waar we logeren,heet Devra,wat letterlijk, Gods Huis ,betekent en het ligt boven op een heuvelJe moet een aantal trappen op naar de ingang en dat is een behoorlijke klim.We hebben onze kamers helemaal boven en daarbij zijn 2 terassen en tussen onze kamers ligt een zitkamer. We kunnen aan alle kanten over de omgeving uitkijken. na het diner hebben we nog rummicub gespeeld en zijn op tijd naar bed gegaan.

• 03 Maart 2014 - 08:30

Peter:

eindelijk een keer geen tempel toch wel mooi dat je jullie konden kiezen. hoop dat jullie mooie foto's hebben kunnen maken.