Karauli - Reisverslag uit Benares, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu Karauli - Reisverslag uit Benares, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu

Karauli

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Wilhen Peth

20 Februari 2014 | India, Benares

Karauli Dinsdag 18-02-2014

We waren bijtijds wakker en de douche was behaaglijk van temperatuur ,ook het water. Aangezien de douchekop niet verstelbaar is en schuin naar de muur gericht staat, sta je regelmatig klem tegen het zeepbakje, maar dat is ook weer een ervaring.Na het onbijt zijn we met een lcal, en ook in het hotel werkt, een rondleiding gaan doen in de stad.Via allemaal smalle straatjes waar allerlei ambachten werden uitgeoefend, zoals kleermaken , het maken van armbanden van een rubbersoort en neuspinnen voor de dromedarissen.En toen op naar het City-palace. Dit paleis is gebouwd in de 14e eeuwHet City-palace heeft een schat aanarchitectonische snufjes met ingelegd glas ,beeldhouwwerken en fresco's, die allemaal goed bewaard zijn gebleven.Het paleis heeft ook een oude tempel van Shri Madan Mohanji, van de god Krishna.Deze tempel word jaarlijks bezocht door vele miljoenen gelovigen uit Rajasthan en heel India en hij ziet er echt mooi uit met zijn fresco's.Binnen in de tempel waren manne en vrouwen aan het bidden en zingen met veel enthousiasme en overtuiging. Je mag er helaas geen foto's maken.Dit bezoek was zeker de moeite waard.j eziet hier niet zoveel toeristen en dat is te merken ,want zowel kinderen als volwassen zwaaien en zeggen je gedag en willen met je op de foto.Wij zijn hier echt een bezienswaardigheid.De kinderen vragen ook om geld, dat is hier heel gewoon, alleen moet je daar niet op reageren,anders heb je er gelijk tientallen op je nek hangen.Daarna zijn we naar de veemarkt gegaan.Op het moment ,dat wij daar kwamen, waren er nog voornamelijk dromedarissen. Op die markt worden ook allerlei versierselen voor die dromedarissen verkocht en natuurlijk etenswaren. Aan het eind van de marktplaats waren een paar mensen bezig om een dromedaris in een vrachtauto te duwen, maar dat viel niet mee.Al lopend zijn we teruggegaan naar ons paleis(hotel) met de naam Bhanwar Vilas Palace.om 13.00 uur kregen we onze lunch .Soep met een onuitspreekbare naam,sandwiches, gefrituurde aardappeltjes en gebakken uienringen in een deegje.Zo , hierna hebben we heerlijk vrijafen kunnen we lekker relaxed genieten van de zon en een stralend blauwe lucht.Buiten is het heerlijk warm en binne lekkr koel. Peter heeft 's middags de verhalen weer zitten typen. En Theo heeft onze lokale gids en barjongen geholpen met zijn laptop. hij is daar de rest van de middag en een stukje van de avond mee bezig geweest.Hij heeft een hele hoop troep verwijderd.Hetb diner was dit keer in een ander gebouw ,omdat er veel gasten bij gekomen waren Hennie en ik hebben lekker zitten lezen en we zijn rond 22.00 naar bed gegaan.

• 20 Februari 2014 - 21:49

Ria Dibbets:

Hoi jullie allemaal. Bedankt voor de vele informatie die jullie sturen. Erg leuk en interessant. Ik probeer me te verplaatsen.
    Blij dat het goed gaat met jullie. Jullie zullen wel doodmoe thuiskomen maar met een rugzak vol herinneringen.
    Hier gaat het op en af maar het wordt niet slechter.
    Even wat anders: Bert heeft vorige week Magda gebeld i.v.m. de situatie van tante Ida. Nou het ging iets beter en ze was nog niet van plan om dood te gaan. Het is maar dat jullie het weten. (kusjes uitdelen)
    Ik vind het weer even genoeg. Groetjes ook van Bert. Geniet nog maar een paar weken.
    Dikke kus van mij voor iedereen. Heb je wat te doen Peter.