Van Jaipur naar Jodhpur - Reisverslag uit Jaipur, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu Van Jaipur naar Jodhpur - Reisverslag uit Jaipur, India van Wilhen Peth - WaarBenJij.nu

Van Jaipur naar Jodhpur

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Wilhen Peth

25 Februari 2014 | India, Jaipur

Van Jaipur naar Jodhpur. 24-02-2014.
Rakish,onze chauffeur ,had gevraagd of we om 9.30 uur konden vertrekkennaar Jodhpur.en zo geschiedde.Het duurde even voor we Jaipur achter ons hadden gelatenMaar een maal buiten Jaipurwas de weg prima nl een 4-baans weg. Onderweg hebben we zo 11 uur even wat gedronken bij een wegrestaurant. Daarna ging het verder richting Jodhpur.Het laatste stuk van zo'n 120 km was weer 2 baans en leidde door dorpjes en had ook nog een heel stuk een wegomlegging ,omdat ze met de Highway bezig waren. Dat stuk schoot voor geen meter op,maar uiteindelijk kwamen we zo rond 5 uur in Jodhpur aan. Het hotel waar we verblijven is ook een koninklijk verblijf van een Maharadja geweest en wordt ook nog steeds voor een deel door de familie gebruikt.Nadat we door de local-agent waren verwelkomt zijn we naar onze kamers gegaan ,die op de 1e verdieping lagen,via op-en afstapjes en trappen. voor onze kamer ligt een galerij,waar je heerlijk kunt zitten. Ook in de tuin zijn allerlei zitjes gecreeerd en daar hebbenwe van een drankje genoten.Ondertussen werd er een fontein weer gevuld met water en kon de fontein weer spuiten en kabbelen.Er is hier ook een buiten zwembad.'s Avonds gingen we dineren, buiten, in een sfeervol verlichtte en romantisch ogende overdekte ruimte.Terug op onze kamers hebben Theo en Peter nog de verslagen op de site gezet en hebben we nog wat gedronken. en om 1/2 elf zijn we ons bed ingedoken.

• 27 Februari 2014 - 20:14

Marielle:

Hoi daar allemaal,

wat maken jullie toch een boel mee. Nog niet het gevoel dat je overladen bent? En eigenlijk toe aan een heleboel dagen rust om alles op een rijtje te zetten? En dan heb ik ook nog een onbescheiden vraag. Wij hebben vandaag in een Knippie gekeken, en we kwamen een mooi model tegen voor een zwierige zomerjurk. Ik dacht dat het misschien leuk is om dan die jurk te maken met een leuk stofje uit India. We hebben 2 meter stof nodig bij een stofbreedte van 1.40 breed. Is daarvoor nog ruimte in jullie koffers? En kun je eigenlijk wel stof los kopen? Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken (en of jullie uberhaupt deze berichtjes lezen).

Groetjes,
    Marielle